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Tabla for All Chapter 2.pdf

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- 31 - 31 Chapter 2 Capitulo 2 - 32 - 32 TALAS Rhythmic cycles TALAS Ciclos rítmicos - 33 - 33 Matra or Beat -Tiempo- Pattern of Tala (rhythmic cycle) Tin Tal Patrón del Tala (Ciclo rítmico) Tin Tal Talas – Rhythmic Cycles In Indian music, the rhythmic organization is basically headed by Rhythmic cycles and Patterns, which are continuously repeated during a mu
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   - - Chapter 2 Capitulo 2   - - TALAS Rhythmic cycles TALAS Ciclos rítmicos   - - Matra  or Beat -Tiempo- Pattern of   Tala  (rhythmic cycle) Tin Tal Patrón del  Tala  (Ciclo rítmico) Tin Tal   Talas  – Rhythmic Cycles In Indian music, the rhythmic organization is basically headed by  Rhythmic cycles  and  Patterns , which are continuously repeated during a music performance. These cycles are called Tal  or   Talas . Each Tal or Tala has a fixed number of Matras  or Beats , and also a specific subdivision called Vibhags  or Bars , to place a fix number of Matras  inside. Talas  has a particular characteristic that is given by specific accents or stressed strokes, each of them are placed through the different Vibhags  or Bars. These accents also have a specific degree of importance inside the Tala  structure: Main or Principal accent called Sam , Secondary accent called Khali , Minor accents called Tali . We’ll refer to these topics later in this method. The first example of Rhythmic cycle or Tala  is the Tin Tal , the most popular Tala  of the Industani Rhythmic System. Tin Tal  has a cyclic pattern with 16 Matras  or beats , subdivided into 4 Vibhags  or  Bars  that contain 4 Matras  or  Beats  in each Bar. See the graphic below: Matras  1 2 3 4 / 5 6 7 8 / 9 10 11 12 / 13 14 15 16 || Talas - Ciclos rítmicos   En música de la India, la organización rítmica se basa en una estructura subyacente de patrones rítmicos que se repiten una y otra vez. Este patrón rítmico regido por un ciclo de tiempo se denomina Tal . Esto establece un patrón cíclico que consiste en un determinado número de Matras  - tiempos - para cada repetición del ciclo de tiempo y un específico agrupamiento en subdivisiones más pequeñas llamadas Vibhags  o compases. El patrón característico de un Tal  en particular se distingue por el emplazamiento de acentos que se suceden por los diferentes Vibhags . Por ejemplo en el ciclo rítmico denominado Tin Tal el patrón cíclico de 16 matras está dividido en 4 partes iguales o 4 Vibhags  de 4 matras cada uno, o sea 16 matras: 4 + 4 + 4 + 4. Básicamente cuando una composición es interpretada en Tintal , se presenta en 2 frases similares de 8 matras  cada una. Estas frases se complementan unas con otras en el sentido de que la primera frase se compone de golpes Resonantes , mientras que la segunda sustituye por golpes No-resonantes  la primer mitad de su frase. Vibhag  or Bar -Compás-   - - These particular characteristics in the rhythmic cycle’ structure are very important, in order to understand the Indian Talas ; it’s because of the uniqueness and profound meaning that has this ‘ rhythmic poetry’  , both in the  Artistic  and the A esthetic  perspective. At this point it’s good to notice that the rhythms in Indian music  have a kind of ‘  Breathing  ’, a rhythmical in and out, precisely because of the interaction of the Resonant and Non Resonant Bols or strokes, and of the main and empty Vibhags - bars and accents. Keeping Tala Every musician in India keeps control of the rhythm because of this form of measurment. Instead of counting the Beats or Matras , they focus on the Bars or Vibhags , and when the Khali Vibhag  or Empty Bar arrives, they can understand exactly where they are in the Tala  or rhythmic cycle. The following example shows the different accents, its symbols, and where are placed throughout the different bars of the Tin Tal rhythmic cycle: Accents (esp: acentos)  Empty accent (acento vacío)   sam tali khali tali + - o - Dha dhi dhi dha / dha dhi dhi dha / dha tin tin ta / ta dhi dhi dha / 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 Sam vibhag Tali vibhag Khali vibhag Tali vibhag 1 st  Phrase (frase 1)  2 nd  Phrase   (frase 2)   Esta distinción es fundamental y constituye una característica muy peculiar dentro de toda la rítmica en la Música del sistema Hindostánico. Particularmente en el Tintal , esta es la razón por el cual se lo divide en 4 partes. El tercer vibhag o compás se distingue de los demás vibhags  por tener golpes sin sonidos graves, No-resonantes. Por lo tanto es llamado Khali  o vacío. En el lenguaje del Tabla  los bols  no resonantes se utilizan para definir el Khali vibhag . Por esta razón se lo considera un vibhag  sin acento. Solfeo Rítmico de un Tala Los músicos en India toman control de un Tal contando sus vibhags  más que contando sus bols o matras . De ahí que el significado literal de Tin tal  sea '3 acentos' , porque sólo 3 de los 4 compases del Tintal  son acentuados. Las siguientes indicaciones son signos tradicionales que indican la secuencia de acentos para el Tintal . También se utilizan estos signos en todos los demás Talas . Solo el Sam ( +)  y los Tali (-)   vibhags son acentuados. Cd example 19
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